Contract voor het ontstoppen van leidingen en riolering

Voor het ontstoppen van leidingen en rioleringen hebben we voor alle woningen die wij verhuren samen één contract afgesloten met één bedrijf. U betaald hiervoor maandelijks een bedrag in de servicekosten.

Veelgestelde vragen

Waarom betaal ik voor rioolontstopping?

U bent als huurder verantwoordelijk voor de leidingen en het deel van de riolering die in uw woning zitten. Om problemen met ontstoppen, onderhoud en reparatie te voorkomen, hebben wij een groot contract voor alle woningen en gebouwen afgesloten. Een deel van de kosten van dit contract mogen wij aan de huurders doorberekenen.

Verstopping? Maak een afspraak met de RRS

Waarom passen jullie het bedrag ieder jaar aan?

U betaalt iedere maand een bedrag voor ontstoppen. Als achteraf blijkt dat u meer aan ons heeft betaald dan dat de kosten voor ontstoppen waren, dan verrekenen wij dit niet in uw afrekening servicekosten. Wij verlagen dan één jaar uw maandelijkse voorschot. In 2019 en 2020 hebben we dit éénmalig aangepast. Per 1 juli 2021 passen wij het bedrag dat u betaald aan van € 0,36 naar € 0,80.

Prijsverloop

1 juli 2021 € 0,80
1 juli 2020 € 0,36
1 juli 2019 € 0,33
1 juli 2018 € 0,86
1 juli 2017 € 0,74

Waarom is de stijging van het voorschot van riool zo hoog?

Uw maandbedrag wordt hoger dan u misschien verwacht had. Aan het einde van het jaar kijken we of het totale bedrag dat we hebben ontvangen voor riool overeenkomt met dat wat wij aan premie hebben uitgegeven.

Afgelopen 2 jaar hadden wij meer geld in de pot dan wij hadden uitgegeven. U kreeg daarom korting op uw maandbedrag. Dit jaar vervalt de korting, omdat onze uitgaven gelijk zijn aan de voorschotten.